Till salu

lördag 17 januari 2009

Skötväska







Helt i min stil, inspirerad av Skip hop´s modell. Blandade och gav av de olika modellerna för att få den efter mina behov. Ideén om att blanda två tyger fick jag av GOBLIgobli som syr riktigt snygga väskor.
Denna väska är också tänkt att kunna användas på en syskonvagn. Som den är i dag räcker axelremmen till för att hängas på vagnen. Men funderar på att köpa hakar och spännen som sätts fast på vagnen som man hakar på i D-ringarna på väskan.
Har varit lite tröttare nu mot slutet av graviditeten så mina projekt tar lite längre tid än beräknat. Att besöka tygaffären med vår son har inte lockat heller.
Så alla detaljer till väskan har hitils funnits i mina gömmor. Fick ett tips från Morvern att slakta en väska som gjort sitt så bla. fick det bli sambon´s avlagda väska.

Mönster: Eget.
  • Väskans mått har H:33cm*B: 37cm*D: 10cm

  • Utsidan har fyra fack och två sidfickor var av en i nät.

  • Insidan har sex fickor.

  • Stadig botten med en löstagbar bottenplatta.
  • Avtagbart axelskydd.

  • Stängs med dragkedja.

Material: Svart manchester från gömmorna. Mönstrade tyget från Calletex. Dragkedja, remmar och spännen från en slaktad väska. Till foder använde jag mig av svart alltyg och ett mönstrat till fickorna.


Positivt: Att jag är nöjd över resultatet och tygvalet.



Negativt: Att jag blev mindre nöjd med toppen på väskan som var svår att få till. Att jag säkerligen kommer att upptäcka att väskan inte har allt ; )

13 kommentarer:

Anonym sa...

supersnygg väska!!!

LinSar sa...

Kanon snygg!!

Katharina sa...

Jättefin! Är sugen på att sy en skötväska själv, men drar mig lite för det för det verkar svårt och klurigt. Och nu är sonen redan sex månader. Hur länge använder man skötväskan är frågan då... hmm. Fast det är klart blir den tillräckligt snygg (som din) kan man ju ha den som egen väska sen också.

Vindling sa...

Snyggt! Ska också ge mig på att sy en väska inom det snaraste, dock inte skötväska, min minsting är ju 2½ ju. :)

Retro Elephant sa...

Jätteproffsig och väldigt snygg!

//Lina

prickig design sa...

så snygg!!! ser jätteproffsig ut! snygga fack innuti också!

Kattis sa...

Den väskan var riktigt snygg! Snart dax för mig med att få till en väska. Dock till andra behov! :)

Babushkadockan sa...

Jättefin! Jag vill också ha en snygg skötväska, men jag hittar inget bra mönster och jag har så mycket gröt i hjärnan just nu att jag tycker att det är jättesvårt att konstruera mönster just nu. Jag gillar i alla fall din skörväska skarpt!

Helena sa...

Jättesnygg väska!

OttoPippi sa...

Jag är sååå impad av alla väskmakare!! Vågar INTE pröva mig på ngt sådant. Är det komlicerat förresten? Att tänka ut allt i förväg och veta i vilken ordning man skall sy allt? Jösses, jag borde gå en väskkurs för det verkar väldigt roligt att sy... Den här blev URSNYGG!!! Så bra att göra också så den passar till en dubbelvagn! :-)

lilla hjärtat sa...

Tack! så jätte mycket för era fina kommentarer.

-Katharina, jag tycker att du skall prova. Visst var det lite klurigt ibland men roligt att ha sytt sin egen. Du kan ju alltid göra en mindre modell för att ha längre.

-Laura luna, du som är så duktig på mönster..det kanske släpper när den lille har tittat fram : )

-OttoPippi, jag tycker absolut att du ska våga. Det gjorde ju jag, efter att ha gjort några få enklare modeller. Sprättaren och jag blev nära vänner, då jag blev för ivrig men det är väl så vi lär oss...Klurar fortfarande på hur jag kunde ha gjort toppen bättre men men.

Doris_Assar sa...

Wow, grymt snygg!!!

Heimlaga sa...

Såå fin!