Till salu

fredag 23 januari 2009

Docksäng


Nu när vi tagit fram vaggan och berättat för vår son att vår bebis ska få sova där.
Tyckte jag det passade bra att göra i ordning en liten bädd för dockan. En docksäng jag hittat på loppis för en tid sedan som jag till en början tänkte måla om. När jag nu tog fram den tycker jag den är charmig som den är, lite lätt sliten sådär.
Lagomt projekt nu. Klippte till en madrass och gjorde ett lakansöverdrag. En kudde av vadd som jag sydde ett örngott till och ett påslakan med en fleccefilt fick bli täcket.
Vi får se om vår son kommer att bädda ner och byta på dockan.....nu finns inget intresse alls men det kanske kommer.

3 kommentarer:

OttoPippi sa...

Engagemanget kanske kommer iom bäbisen :-). Då kan ju han göra likadant med dockan!! Fint blev det!

Solveig Lövendahl sa...

Mysigt!!

lilla hjärtat sa...

Tack, ja det kan ju vara bra att han har sin lilla plats att pyssla om dockan på. Han har än så länge inte tagit upp sin lilla docka men nappen har farit ut och in och den har fått lite att dricka i sin pip mugg, alltid nått ; )