Till salu

tisdag 20 januari 2009

Åkpåse


Till bilbarnstolen. Nej, det är inte vår bebis som kommit, jag fick låna sonens första docka som modell. Vår son var annars villig att ställa upp men jag tyckte det räckte med konster då han redan fastnat i den en gång. Det är inte bara vi som väntar tillökning i släkten. vår son ska inte bara bli storebror han ska också få en ny liten kusin, den första på min sambos sida. Ska bli så kul, vi väntar med spänning. Om vi inte skulle hinna ses mellan kusinerna så ville min sambo överlämna något redan nu. Jag gav honom olika förslag i blå gult tema förståss, som var hans önskemål. Efter att jag visade honom åkpåsen som jag sett i några bloggar och nätbutiker, var saken klar. Morbror vill att bebisen ska få komma hem i de RÄTTA färgerna. Hoppas den värmer gott till hemresan.
Mönster: Eget, så jag vet inte hur den kommer att fungera men det får jag justera senare om det skulle vara så. Vår lille fick också en när jag ändå var igång. Enkel konstruktion med overlockade kanter, till huvan sydde jag en kanal med resår. För bältet, sydde jag knapphåls söm.
Material: En filt inköpt på Ullared som räckte till två åkpåsar.

4 kommentarer:

Katharina sa...

Det är ju så smart! Tänk om man hade sett eller kommit på den här idén när sonen var riktigt liten. Vi har aldrig ytterkläder på honom i bilen då det blir för tjockt och bylsigt och dessutom för varmt när bilen väl värmt upp sig. Nu har vi istället kört med massa filtar, men en sån här hade ju varit kanon. Får försöka komma ihåg det här om det kommer en till...

F . A . E - Mjuka kläder för goa barn sa...

Smart lösning. Och perfekt att slippa en massa bylsiga kläder i babyskyddet.

OttoPippi sa...

Coolaste åkpåsen i stan - garanterat!!

Mysebo sa...

Kalassmart!