Till salu

söndag 8 augusti 2010

"Semestern" är nu över


Oj, vad det gick fort. Det innebär att sambon börjar jobba i morgon och jag skolar in barnen på dagis med start på tisdag. Vart tog denna mammaledighet vägen? Ja, eller det kanske inte är så mycket att fundera på med tanke på att båda barnen varit hemma ; ) Men vilken underbar tid vi haft, det är verkligen en lyx att få vara hemma med barnen som vi har möjlighet till. Jag måste väl erkänna att det känns i mamma hjärtat......lilleman är ju trots allt inte så stor.
Jag kan inte påstå att vi hann med allt det där vi hade på vår lista inför semestern men inte så långt ifrån. Jag hade nog tänkt mig lite mer tid vid symaskinen men vädret och allt hemmafix fick gå före. Denna kjol lämnades till kund innan vi for på semester. Hoppas hon blev nöjd och att hon hunnit matcha sin son i t-shirten i tidigare inlägg ; )
På vår semester tripp var vi och hälsade på hos goda vänner. Den stora grabben i familjen älskar allt man kan ha på huvudet. Så till grabbarna blev det en varsin mössa svart/vit randiga som han själv valde ut. Han stoltserade sedan runt i pyamas och mössa. Det bör tilläggas att han bar mössan hela dagen på stranden också, gott betyg om nått ; ) Lillebror fick även en haklapp och familjen välkommen skylten jag textat som skymtar på hyllan.
För alla er som har semester kvar NJUT och för er andra, vardagen är också en resa.
Mönster: eget
Material: Kjol- svart interlock och svarta moln från JNY design. Mössor-svart/vit randig trikå från Göksäter.

2 kommentarer:

Helena sa...

Fina saker du sytt. Fin skylt också. Semestern går verkligen alldeles för fort, mammaledigheten också!

KRUMELEJ sa...

Vilken fin kjol och vad fint den gjorde sig mot inredningen :D. Visst är det hemsk när mammaledigheten är över. Den går ju alltid alldeles för fort.