Till salu

söndag 25 juli 2010

Moln



Hoppas ni alla har det bra och har lite ledigt, det har vi. Här har de två första semesterveckorna bara flygit fram. Inläggen duggar inte lika tätt som regnet utanför vårt fönster just nu men jag har sytt lite mellan värmebölja och regn. Sambon har jobbat på altanen medans barnen och jag hållt oss borta så mycket det gått. Första veckan var det mycket sol och bad men nu öser regnet ner och det är kallt i luften. Denna t-shirt påbörjades för ett tag sedan och var tänkt till lilleman men jag blev inte nöjd med ärmslutet. Kantade den med svart mudd först men upplevde den som lite puffärms lik. En kund kom förbi och ville gärna ha den till sin son så jag sprättade bort mudden och fållade den enligt kundens önskemål. Gör om gör rätt ; ) Nu skall jag börja med en trikå kjol dam som skall matcha denna t-shirt.
Mönster: OTTOBRE 3/2007
Material: Molnen från JNY:design, svart mudd
+ Är nöjd med kombinationen
- Att jag snålade lite på mudden till ärmsluten så jag fick göra om

3 kommentarer:

Kort og Søm sa...

Denne var fin!
Forsatt god sommer,
klem :O)

Madebycarran sa...

Jotack, sommaren har verkligen varit bra hittills, även om jag gärna ser att tokvärmen kommer tillbaka. Regn och rusk tillhör inte mina favoriter!
Tröjan var supersnygg. Ser ut som du hittat ett snyggt mönster. Hoppas på att få se live-bilder framöver;)

KRUMELEJ sa...

Vilken härlig tygkombo. Hoppas att din sommar varit bra och att fortsättningen blir densamma :D