Till salu

måndag 28 juni 2010

Sommar



Hoppas ni alla haft en fin midsommar helg. Bjuder på bilder av våra killar i dag. Lilleman har fått en landskaps t-shirt med vit kantning och stora killen trekvarts byxor alá spindelmannen. Efter att han sett ett blogginlägg med mig la han in en beställning alldeles själv. Någon (minns ej vem just nu) hade sytt både klänning och kjol i spindelmannen och utrast att han ochså ville ha en klänning i spindelmannen. Jag sa något om att det nog var till en tjej, då tittar han på mig och säger -men mamma det är ju spindelmannen.....ja, kan inte tjejer gilla spindelmannen?? -Jo men då tar jag ett par shorts, sy mamma sy...NU. Sagt och gjort, byxorna hängde färdiga nästa dag. Byxorna blev godkända och hänger redan på tork efter en fotbollsmatch i grön gräset.
Mönster: T-shirt OTTOBRE 3/2007.
Trekvarts byxor, mitt eget byxmönster som jag kortat av
Material: Landskapstyg från jofotex som jag passade på att köpa en bit av genom Znok design när hon rensade. Spindelmannen tyget är köpt på den lokala tyg affären och mudden från Olsson´s tyger.
+ Att sonen själv talar om vad han vill att jag skall sy
- Att en del av OTTOBRE´S mönster är så galet breda och korta.
Finns endast en liten bit spindelmannen tyg kvar, så om inte fläckarna går bort måste jag nog köpa en bit till ; )

4 kommentarer:

TRI o MAR sa...

Jättefint! Visst är det roligt när barnen beställer något! JAg blir lika glad varje gång :-)

Kort og Søm sa...

Kjempe fine!!
Så fint når barna kan legge inn bestillinger selv...*smiler*...det skjer hos meg også! Jeg har fått sydd masse i dag, men ingenting helt ferdig..men en haug som jeg skal sy i glidelås i morgen.
Ha en fin kveld :O)

Fangoria sa...

Jättefint!! Min grabb väntar oxå på Spiderman-byxor....=)

lilla hjärtat sa...

Visst är det kul när beställningar även kommer hemifrån ; )

Fangoria: Sy dem, han lär bli jätteglad...jag fick tummen upp ; )