Till salu

onsdag 9 juni 2010

Lite blandat

Den här kjolen var tänkt till mig själv. Ville prova att göra något i vuxenstorlek. Hur gärna jag än ville så är det inte jag. Kjolen låg framme när min "storkund" var här förra veckan och hon ville ha den direkt, så trevligt att någon annan blev glad för den. Nu har jag redan fått en förfrågan att göra en i trikå också där de svarta molnen ingår, kul. Det kliar lite i fingrarna att börja på några beställningar som trillat in men till helgen är det bröllop och full fokus på det just nu.
Kolla in lilla storstads bruttan som jag fått i min mail, så go i sin nya solhatt. Mötte hennes mormor för ett tag sedan och hon hade blivit så glad när hon såg hatten. Hon hade nämligen likadant tyg invändigt i barnvagnen när flickan´s mamma var liten.


Här kommer en live bild på tunikan i förra inlägget. Nu kom självaste modellen i kjol och topp så leggings saknas på bilden. Visst är hon fin i den? Nästa inlägg kommer jag att lägga ut bröllops kläderna som jag sytt till grabbarna.

5 kommentarer:

OttoPippi sa...

Du producerar!!!!! Jag har missat det där med bröllopet.... DITT???

KRUMELEJ sa...

Blev också nyfiken på bröllopet :D. Jättefina kläder och de sitter som gjutna.

Madebycarran sa...

Vilken spännande kombination. Ser med spänning fram emot att få se den nya kombinationen med de svarta molnen!!;)

TRI o MAR sa...

Ett litet tips, kika in på min blogg där finns en överraskning till dig :-)

Maria sa...

Supersnygg vuxenkjol - en sådan skulle jag vilja sy til mig själv. Va där det för mått på längderna?!
trevlig sommar

länkar till min sida så jag inte missar ngt annat fint du syr:)