Till salu

fredag 21 maj 2010

Jag har fått mail...

Titta vilken sötnos som damp ner i min mail.....så roligt med live bilder. Denna klänning/tunika hann aldrig fastna på bild innan den åkte med hem till huvudstaden för en tid sedan. Mamman hälsar att den används med röda eller grå leggings till, kan tänka mig att det är snyggt.

Material: Djungel jersey från Jny design, röd mudd, inhandlad någonstans i Gbg.

Mönster: Använde mig av ett t-shirt mönster som jag tog ut i sidan och på längden. Lade till tre stycken tryck knappar i sidan för lättare på och av klädning.

- Att klänningen gjordes i slutet av mars och jag bloggar om den nu.
När tryck knapparna skulle igenom fem lager tyg utan prymtång då gick jag bet....tog hjälp av klännings experten ; ) KRUMELEJ, tack. Slutade med att jag sprättade bort mina "fina" invikta kanter och fick göra som de gör i köpe plagg. Inte lika fint enligt mig men lagren blev tunnare och knapparna är på plats men måste erkänna att jag efter tredje försöket åkte ner till närmaste (eller den enda kanske jag skall säga) tygaffär med sybehör här i stan och köpte deras sista prymtång. Ett verktyg som jag skulle ha inhandlat för länge sedan.

+ Att den används flitigt, alltid kul att höra. Att sy små klänningar så roligt, kanske för att man har pojkar själv.



Här passade jag på att låna lilltjejen som modell i en djungelmössa fyra toppar. Hon själv åkte hem med en röd moln mössa, några dregglisar och en solhatt röd med vita hjärtan som jag helt glömde bort att fota. Om jag har tur kanske det kommer fler live bilder ; )

Trevlig helg på er!!

3 kommentarer:

KRUMELEJ sa...

Vad roligt att se hur tunikan blev. Känns ju lite som jag följt arbetet i blindo :D. Jag är jätteglad att jag kunde hjälpa till. Ha en toppenhelg!

Gulludden sa...

Hej! Du har väl inte missat att rösta på din favorit när det gäller Johanna Ahlards robot tryck? Om du inte har röstat gå gärna in på min blogg och lägg din röst. Mvh. Jessica

Floppetiflopp sa...

Fin blogg du har. Ligger en award til deg i bloggen min :)