Till salu

fredag 18 december 2009

Vimplar


Jag är kvar men syns inte så ofta som jag kanske skulle önska just nu. Tiden har fyllts med sjukdommar, jobb och mycket annat. Ungefär som det brukar vara vid den här tiden på året. Något som jag är väldigt glad över är att jag kommer att fortsätta som textil lärare även till våren.
Här är en beställning av vimplar som kommer att pryda två systrars rum. Flickornas rum går i rosa och lime sedan fick jag gärna lägga in någon mer färg. Med smakråd av mamman föll det på rött vilket gjorde att den blev både tuff och söt. Alltid roligt med beställningar som ger en lite fria händer. För mitt i allt skapande så hinner arbetets gång förändras och det är det som är så kul.
Mitt i julstöket vill jag bara sätta mig ner vid min symaskin men ibland är det bara att inse att tiden inte räcker till. Men snart kommer jag kunna visa lite av det jag gjort som är presenter och julklappar. För några klappar har jag allt hunnit med.
Önskar er alla en trevlig helg!

1 kommentar:

Helena sa...

Fina vimplar!

Ibland hinner man mer, ibland mindre, så är det bara. Trevlig helg!