Till salu

måndag 28 december 2009

Lite som blev sytt innan jul

Har inte sytt något på ett par dagar men kan nu visa upp lite som blev sytt innan jul. Denna kjol var en del av en present till våra kompisars flicka straxt innan jul. Hög mudd i midjan som kan vikas ner vid behov. En utsvängd modell för att få lite snurr effekt.

Material: Moln tyg från JYN:design

Mönster: Eget

Jeanskjolen var en julklapp till barnens minsta kusin. Här har jag återanvänt barnens fasters byxor, det vill säga tösens moster. Mudd i midjan, snedslå som avslut och en stjärna i teddy som applikation. Jag har utgått från mönstret från den bruna manchester kjolen men som jag förminskat två storlekar.
Dessa två mössor var beställda julklappar och hämtades en tid före jul. Nu vågar jag visa dem här, hoppas de passade bra.

1 kommentar:

Vindling sa...

Jättefina grejer. Jag gillade verkligen jeanskjolen!