Till salu

onsdag 3 februari 2010

Trådhjärtan & skoskydd


Här har det inte blivit mycket ute aktiviteter den sista veckan. Så mycket snö så det är svårt att ta sig fram. Lite ovan med det problemet här. Mys vecka i all ära men det kliar i skapar fingrarna. Med två energiknippen var av lilleman tar sig fram halvspringande så är jag rätt trött på kvällarna. Så det gäller att ta till vara på de små stunder som ges. Dessa små trådhjärtan satt jag och gjorde framför tv:n medans stora killen hjälpte till att sortera pärlor. Snart är det alla hjärtans dag, kanske du också vill göra ett hjärta

Så här gjorde jag: Tog ca 40 cm ståltråd som jag virade/snurrade med hjälp av en spik. Formade hjärtat och gjorde avslutet som en galg krok, vill man inte ha det går det ju lika bra att böja till en ögla. Mitt "köpe" hjärta hade en ring upptill. Jag använde mig av transparent nylon tråd då jag saknade någon tunn ståltråd. Virade tråden runt med blandade pärlor i vitt. Silvertråd att hänga upp dem i. Klart, lycka till.
Inspiration från hjärtan jag köpte innan jul. Roligt att kunna göra några själv i sin egen stil.




Efter en kväll´s rund surfning bland bloggar jag vanligt vis inte följer så hittade jag inte mindre en tre tjejer som gjort sko skydd (de blå ni vet). Som jag har saknat ett par hemma, när man springer in för tredje gången för att hämta något eller bara kolla spisen. Gjorde ett par med tillhörande fodral som man lätt kan ta med sig i väskan. Sonen ville prova pirat skorna direkt ; ) Känner på mig att de kommer att sprida sig som en löpeld......för vem har ine saknat ett par egna hemma i hallen?
Inspiration: Från bla. myssel. Bara ett måste hemma hos oss, det blir garanterat fler.

5 kommentarer:

OttoPippi sa...

Fina hjärtan, lilla hjärtat!

Och skoskydden blir ju bara för grymma! Har också sett dem fladdra runt på bloggarna och tror också garanterat att de sprider sig!

prickig design sa...

Supersmart med skoskydd och snygga dessutom till skillnad från de blå i plast med tusen hål i. :o)
Är det något speciellt tyg du använt? Funderade som hastigast på vaxduk... Det borde väl funka fint?
Tack för värmande ord hemma hos mig!Kram

Anonym sa...

Finfina hjärtan!!

Lägger till dig på min blogg i länk-listan.

& så vill jag tacka dig för gratulationerna ang min förlovning.

Hihi datumet var ju väldigt bra då :)

lilla hjärtat sa...

Tackar tackar.

Syster blå -Det stämmer, jag har använt mig av den lite mjukare/tunnare vaxduken.

Kort og Søm sa...

Så fine hjerter.
Og veldig kjekt med skoposer!!
Klem Fredrikke :o)