Till salu

tisdag 4 januari 2011

Mjukis jeans


2011
Gott Nytt År alla besökare!
Tack för ännu ett givande blogg år med värmande kommentarer.
Och ni underbara bloggare som delar med er av er kreativitet och inspirerar mig.
Jag har inga nyårslöften men jag hoppas kunna bli bättre på att göra inlägg och få tiden att räcka till att besöka er alla och lämna en kommentar då och då.
Med detta första inlägg för i år kommer här ett par byxor till vår lilleman. Ja jag vet han blir 2 år snart men han är vår minsting ; )
Utgick från ett OTTOBRE mönster. Annat tygval, inga fickor dragsko eller hällor. Sydde röda sömmar på hela byxan. Valde också att göra knästycke och bakre besparing i samma tyg.
Mönster: OTTOBRE design 4/2010 Majava fritidsbyxa
Material: Jeans & svart trikå, Calletex i Örebro
Resultat: Känner mig nöjd med tygval och sömnad. Är lite osäker på mönstret då jag upplever dem lite breda över stussen och något låg linning. Men det återstår att se i morgon då jag får prova dem på den sovande modellen

6 kommentarer:

TRI o MAR sa...

Gott Nytt År till dig också! Byxorna ser väldigt mysiga ut! Borde också köpa sådant tyg eftersom min stora bara vill ha jeans.

Fangoria sa...

De ser supersköna ut, och så snygga!!

Mirre Syr sa...

Jättefina jeans!
Visst är det roligt med alla sybloggar!
Välkommen in till min! :-)

Hanna Engkvist sa...

Inspirerande blogg! :) Jag är också sugen på att sy barnbyxor med besparing över rumpan, det ser lite extra proffsigt ut tycker jag...

Välkommen! sa...

snygga!

Marina sa...

Jättefina byxor! Jag sydde jeans i samma mönster förra veckan :-), de ligger i min blogg nu. Det var andra partet i det mönstret och det är lite brett så jag lade inte till någon sömsmån på sidorna den här gången.