Till salu

fredag 14 maj 2010

Sydag

I Söndags hade jag och Morvern en av våra sydagar. Jättekul som vanligt, strålande sol och vi satt inne och sydde, ritade mönster åt och fikade och pratade. Ja det är väl ungefär så det går till när vi träffas. Massor av projekt och tyg släpades in och vad fick jag gjort? Blev så inspirerad av en klänning Morvern sydde så det fick bli en sådan, så roligt att bara sy något man blir sugen på. Denna kommer att finnas till försäljning i morgon då jag skall stå på barnloppis här i stan. Kanske finns någon liten sötnos därute som passar i den lilla blå. Sedan blev det sömnad av byxor till grabbarna som skall användas vid min brors bröllop. Min maskin är inte så modern som Morvern´s så hon var så gullig och hjälpte mig sy i knapphål i västarna som skall vara till, tack än en gång. Så snart kan jag visa upp deras små bröllops kläder. Annars har det varit en del sömnad inför loppisen men även några beställningar. Hoppas på att kunna blogga ifatt lite i veckan. Ha en fortsatt trevlig helg där ute.
Såld

5 kommentarer:

Kort og Søm sa...

Kjempe fin!! :O)
God helg!

Älskade Hjärtegryn ® sa...

Vilken söt klänning!

Helena sa...

Jättefin! Lycka till på loppisen!

TRI o MAR sa...

Så himla söt!
Jag har länge varit sugen på att sy lite klänningar, jag tycker det är extra roligt eftersom jag inte har någon egen tjej.

Beata sa...

Söt klänning!