Till salu

måndag 26 januari 2009

Omlottbody med mössa

Ett litet set till vår väntade baby. Min första body. Har dragit mig lite för att testa, både för muddvävsremsor och alla dessa tryckknappar. Är jättenöjd med resultatet så det blir nog fler så småningom. Om ni undrar över valet av tyg så vågade jag inte klippa i elefanttyget innan jag provsytt en först. Sambon däremot är bara glad över tygvalet, nu kommer inte denna passa i storlek till VM men ändå.


Mönster: OTTOBRE 6/2007 Omlottbody stl. 56. Med vissa ändringar bla. knäppningen. Jag sydde muddar i ärmsluten och passpoaler på framstycket. Mössan är gjord efter en mössa vi hade till sonen som liten.


Material: Trikå som jag ropat in på tradera. Muddväv och prym knappar 10 mm.

Positivt: Att det inte var så svårt som jag hade föreställt mig.

Negativt: Att det sitter fyra tryckknappar i grenen istället för tre. Om det beror på gröten i hjärnan eller att jag slog i de två första knapparna efter kronans placering kan jag inte svara på men irriterande så det räcker. Bara att hoppas att det inte blir för brett.

14 kommentarer:

Heilt spesiell sa...

For ett nydelig sett!!Herlige stoffer og farger!

OttoPippi sa...

Oj, oj, oj!!! Jag älskar både bodyn och mössan! Vilket urfräckt set!!!! :-)

Bäbisar tenderar ju att liga bväldigt bredbent så jag tror inte det ngt med dina fyra knappar i grenen!

Retro Elephant sa...

Ett härligt set! Tror elefanterna skulle vara fina i ett liknande set, *hint hint* :)

//Lina

Annelie sa...

jamen! det blev ju hur bra som helst! nu är det bara för bebben att komma ut & prova :)

prickig design sa...

vilken fin body!!! har inte vågat mig på det ännu. mössan va väldigt söt den med!

Vindling sa...

Underbart sött! :)

Jes sa...

Super snygg, härligt tyg:)

Katharina sa...

Jättefint! Det kommer bli en riktigt cool liten en så småningom. Och du ser, det var ju inte så svårt! Man blir lite snopen när man liksom har gått och dragit sig helt i onödan för att sy den där bodyn... =)

Babushkadockan sa...

Vad fint! Skönt att höra att fler än jag har gröt i hjärnan:-)

lilla hjärtat sa...

Tack så jättemycket...ja, nu väntar jag bara på att den ska börja användas ; )

Katrina sa...

Det är kul att kolla in här ibland! :) Tjusig liten body!

kilje sa...

Helsnyggt! Funkar ju även om det inte är WM.

Cecilia & Busiga ungar sa...

Underbar. Är det verkligen din första bodie? Hur fin som helst. Tycker det ser ut som att du sytt bodies hur länge som helst. Välkommen att kika in min blogg om du har tid vill säga.

Ellas Mamma sa...

Hej tjejen! jag kommer bort med pengar här i veckan...så du inte tror att ja glömt/struntat i det.. :) Mössan o halsduken blev jätte bra!! Tack! /Marina Netto...