Till salu

onsdag 14 april 2010

Necessär



"Fröken" på öppna förskolan hade beställt en matväska för ett tag sedan och kunde själv tänka sig en necessär i samma vaxduk. Så det fick bli en lägre och lite bredare modell. Necessären fodrades med ett bomullstyg, grå med vita prickar och stängs med kardborreband. Var osäker på om det skulle bli för prickigt så jag gjorde en till, i svart med vita streck. Valet föll på den prickiga men även den andra gick åt till den andra "fröken" . Gillar modellen så det får nog bli en till mig själv också. När de står i badrummet funkar de utmärkt som öppen förvaring, det får jag aldrig för mycket av här hemma ; ) Hon kunde även tänka sig en större modell, får se vad jag kan knopa ihop.
Mönster: Eget, om man nu kan kalla det mönster
Material: Vaxduk från Ullared och foder från gömmorna
Positivt: Kul med nya önskemål och att sakerna man gör uppskattas.

3 kommentarer:

Helena sa...

Det är så snyggt med prickigt! Fina necessärer!

KRUMELEJ sa...

Jättefina och jag håller med Helena, underbart snyggt med prickigt.

lilla hjärtat sa...

Tack, ja visst är det fint med prickigt