Till salu

tisdag 18 augusti 2009

Solhattar



Dessa solhattar har blivit obloggade och kommer här lagomt till sensommaren. Vår minsting växte ur både solhatten och kepsen jag sydde åt honom innan sommaren tog slut. Så jag letade fram dessa två solhattar i rätt storlek men med skönhetsfel. Va fint det lät, sanningen är den att de låg i UFO högen på väg att glömmas bort. Den gröna glömde jag stickningen mellan kullen och brättet och den röda gjorde jag med röda stickningar och vitt foder, vet inte hur jag tänkte men ni förstår säkert. Jag fick klartecken från sambon att den gröna var okej men det muttrades om både hjärtan och färgen (=Hammarby för min sambo) Men söt blev han i den och det kändes skönt att kunna rädda ett UFO, för det går ju oftast bra bara man väljer att ta tag i dem en annan dag ; )


Mönster: OTTOBRE 2009

Material: gardiner från loppis, älskar dessa hjärt tyger. Skulle gärna vilja ha dem i brunt, någon som har en bit och vill göra ett byte?

4 kommentarer:

Retro Elephant sa...

Superfina hattar!

//Lina

Lallis/Helene sa...

Jättefina hattar! Va söt han är din lille kille :)

Mysebo sa...

Vilken söting i fin hatt.

darling sa...

Hej Helene! Jag är så usel på att lämna kommentarer, men tänkte att jag nån gång måset göra det:) Vilken ooootroligt söt liten Noel ni har! Å vilken söt solhatt med hjärtan! Ha de så bra! Kramar Åsa